Reklám
Reklám

Ezt rontja el a legtöbb sofőr: így kell beállítani a guminyomást télen!

Ahogy beköszönt a hideg idő, az autógumi nyomásának ellenőrzése sokkal fontosabbá válik, mint azt a legtöbb autós gondolja. A téli hőmérséklet nemcsak a vezetési élményt, hanem a biztonságot is befolyásolja – és gyakran épp a guminyomás az, ami miatt baj történik.
Reklám

Tévhitek a puhább gumikról

Sokan hiszik, hogy a kissé alacsony nyomású, „puhább” gumiabroncs jobban tapad hóban vagy jégen, mert nagyobb felületen érintkezik az úttal. Ez azonban félrevezető.

A túl alacsony nyomás instabilitást, nagyobb féktávolságot és rosszabb tapadást okoz – pont azt a biztonságot veszélyezteti, amit a sofőr el szeretne érni. A kutatások szerint a nem megfelelően felfújt gumik a téli balesetek egyik leggyakoribb oka – írja a Telegraf.

A gumiabroncsgyártók már évtizedek óta ismételgetik, hogy 7 Celsius-fok alatt kötelező téligumira váltani. De valóban így van? Az Auto Bild már az 1980-as évek végén megkérdőjelezte ezt az állítást, és máig sokan vitatják. Viszont a valóság sokkal árnyaltabb.

Mennyi a megfelelő guminyomás télen?

A legtöbb személyautó esetében az ajánlott guminyomás 2,0–2,4 bar között mozog.

A pontos értéket megtalálja: a vezetőoldali ajtó belső felén lévő matricán, vagy a tanksapka fedelén.

Ezek az adatok egész évben érvényesek, tehát nincs külön „téli” és „nyári” guminyomás – csak a hideg miatt bekövetkező természetes nyomásesést kell korrigálni.

Forrás: Spectrum News
Reklám

Hasonló cikkek