Reklám
Reklám

Miért van az ikonikus ADIDAS logójában 3 sáv? Így kezdődött az egész

Tudtad, hogy ez valójában így volt?
Reklám

Az amerikaiak különösen megszerették ezt a lábbelit, miután a készítők – a Dassler testvérek, Adolf és Rudolf – sikeresen meggyőzték Jesse Owens amerikai sprintert, hogy viselje az ő kézzel készített, szegecselt tüskés futócipőjüket az 1936-os nyári olimpiai játékokon.

Bár a testvérek a második világháború alatt csatlakoztak a náci párthoz, az amerikai katonák a háború után nem rombolták le gyárukat, mivel úgy vélték, kizárólag sportcipők gyártására törekednek.

1949-ben a fivérek összevesztek és különváltak. Adolf (becenevén „Adi”) úgy döntött, saját útra lép, és bejegyeztette az Adidas AG vállalatot – amely neve a kereszt- és vezetéknevéből tevődik össze. Így született meg az Adidas – és ezzel egy időben a konkurencia is, mivel a feldühödött Rudolf létrehozta a Ruda márkát, amelyet ma Puma néven ismerünk.

Ekkor az Adidas főként sportcipők gyártására összpontosított, így a márka első logója egy tüskés futócipőt ábrázolt, amelyet az Adidas névben a meghosszabbított „d” betűk között helyeztek el – ez egy kapura emlékeztetett. A cipő természetesen már akkor is viselte a jellegzetes három sávot, jelezve, hogy ez az elem minden termék kulcsfontosságú része volt.

Forrás: Unilad
Reklám

Hasonló cikkek