Szakértő: Ennyit veszítenek az értékükből a modern kínai autók az első évben

A prémium kategóriás kínai márkák, mint például a Zeekr, még látványosabban veszítik el értéküket. Előfordul, hogy egy egyéves modell szinte az új autó áráért kínálják, de ez gyakran csak látszólagos: míg az új autó gyári ára például 21 millió forint, a valós végösszeg a dílereken keresztüli beszerzésnél akár 25 millió forint is lehet a különféle extra költségekkel együtt. Eközben ugyanaz a modell a használt piacon akár 18 millió forintért is elérhető – gyakran ajándék extrákkal, például téli gumi garnitúrával.
Aki hosszabb távra (2-3 évnél tovább) tervez autót vásárolni, annak fontos tudnia, hogy a kínai modellek jellemzően nagyobb értékvesztéssel számolhatnak, mint a jól ismert koreai, japán vagy európai típusok. Ez különösen akkor lehet lényeges, ha az autóra részben befektetésként is tekintünk. Ebben a kérdésben az iparági szakértők álláspontja egyöntetű.