EZ az autósiskolai oktató szerint titkos módszer arra, hogyan szabadulj meg az agresszíven rád tapadó sofőröktől

Szabályok és ajánlások a biztonságos követési távolságra
A követési távolság forgalmi helyzettől függően változó mértékére utal a KRESZ is, hiszen a biztonságos követési távolság mértékét konkrétan – azaz méterben, vagy időtartamban – nem határozza meg. A 27. § (1) bekezdése így fogalmaz:
„Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni.”
A közlekedésbiztonsági szakértők a úgynevezett két másodperces szabályt ajánlják – vagyis a sofőrnek egy út menti fix pontot legalább két másodperccel az előtte haladó jármű után kell elérnie. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy 90 km/h sebességnél a távolságnak kb. 25 méternek, autópályán 130 km/h-nál pedig legalább 36 méternek kell lennie.
Ezek a távolságok kulcsfontosságúak – például 90 km/h-nál a fékút száraz úton önmagában is kb. 40 méter. Ha ehhez hozzávesszük a reakcióidőt és a jármű műszaki állapotát, a biztonságos követési távolság megtartása még inkább létfontosságú.
A baleset-megelőzés a megfelelő követési távolsággal kezdődik
A járművek közötti megfelelő távolság tartása az egyik leghatékonyabb módja a közlekedési balesetek megelőzésének. Ezért minden sofőr felelőssége, hogy tudatosan és előzékenyen vezessen – nemcsak a saját biztonsága, hanem a közlekedés többi résztvevőjének védelme érdekében is.
